Julgrytspartnerskap

Tack vare samarbetspartners och privata donatorer kan julgrytan mångsidigt hjälpa mindre bemedlade barnfamiljer, andra mindre bemedlade och människor med risk för att marginaliseras. Med hjälp av våra bidragsgivare försäkrar vi oss om, att alla har en möjlighet att fira den festliga jultiden i lugn och ro.

Frälsningsarmén vill tacka alla, som varit med under gångna år i den gemensamma strävan att bringa julglädje till medmänniskorna, och till dem som nu med sin insats bygger insamlingens framtid.

Också ditt företag kan vara med och hjälpa. Nedanför berättar några julgrytskompanjoner om sina erfarenheter av samarbetet:

Det effektivaste sättet att vara samhälleligt ansvarstagande

Det effektivaste sättet för oss att vara samhälleligt ansvariga är att ge vårt specialkunnande och vår arbetsinsats till välgörenhet. Vi är erfarna marknadsföringsexperter och vår specialitet är att hjälpa företag nå framgång. Men som motvikt till kommersiellt arbete vill vi göra något med större betydelse. Att göra gott är ytterst viktigt också för att orka själv och för att hålla sinnet i jämnvikt”, avslöjar Vesa Tujunen, VD för marknadsföringsbyrån Make it Simple.

Julgrytan är en omtyckt insamling

Frälsningsarmén gör ett viktigt arbete, och vi ville med hjälp av vår kampanj stödja ett gott ändamål. Julgrytan är en omtyckt insamling bland Hintaopas-brukarna, och den passar utmärkt som Vuoden verkkokauppa Årets nätbutik) -omröstningens donationsmål. Det var roligt att vara med”, kommenterade Liisa Matinvesi-Bassett, landschef för Hintaopas.

Värden, som aldrig föråldras

Frälsningsarméns och Streamlogs samarbete är ansvarsfullt arbete i samhället. I praktiken handlar det om ett förtroende som båda parterna drar nytta av. Från detta bildas kompanjonskap och rykte, vilket är immateriellt kapital. Frälsningsarméns historia och värdesystem är utan like. Deras betydelse i dagens allt mer ojämlika värld växer helatiden. Dessa är värden, som aldrig föråldras. Vi som företag värdesätter detta högt”, beskriver Streamlogs servicechef Esa Hyvärinen.

Mediaplanering och optimering av kampanjer

Vizeum, en del av Dentsu, är en internationell mediabyråkedja. Dess finska byrå har gett sin expertis till Frälsningsarmén sedan år 2016. Tack vare samarbetet har kampanjerna varit synliga i stor omfattning på olika kanaler och har garanterat att målgrupperna nåtts bra. ”Vår uppgift är att skapa en mer hållbar morgondag. Detta är ett av våra sätt att göra gott samhälleligt, vi hjälper Frälsningsarmén att nå donatorerna”, berättar Activation Director Pirjo Ketola från Vizeum.

Vi vill vara med

Som ett inhemskt familjeföretag vill vi vara med och stöda julgrytsinsamlingen och hjälpa de mindre bemedlade i hemlandet.” – Pekka Kumpulainen, Helsingin Villasukkatehdas

Allas sak

Det är allas vår sak, och som en mätare på företagares ansvarsfullhet är samhällsansvar betydelsefullt. Vi på Fonecta vill förverkliga samhällsansvar på olika sätt, och att stödja ett inhemskt välgörenhetsmål juletid är en del av denna verksamhet”, konstaterar innehållschef Minna Tuum på Fonecta.

Vi går från vackra tankar och ord till handlingar

Som bäst hjälper företags samhällsansvar alla parter, men som värst är det endast tomma ord. Vi på Aalto har beslutat att vackra tankar och ord alltid blir också handlingar”, sammanfattar Petri Taipalo, försäljnings- och marknadsföringschef på Aalto Henkilöstöpalvelu.

Tillsammans är vi mer. Vill du hjälpa de mindre bemedlade i hemlandet?

Kom med, julgrytan erbjuder många sätt att hjälpa!

Ta kontakt