företagssamarbete
Ett utmärkt sätt att profilera sig som en hjälpare i hemlandet!
Före julen syns julgrytskampanjen på många olika kanaler och i olika medier, fysiskt sätt också i nästan varje gatuhörn. Vad är inte bättre, än att vara stort med i en synlig kampanj och profilera sig själv som en som hjälper i hemlandet? Också massmedier har hållit grytinsamlingen och det aktuella insamlingsbehovet framme. Genom att vara en julgrytskompanjon drar du nytta av julgrytsinsamlingens synliga marknadsföring. Som stöd för marknadsföringskampanjen finns meddelanden och nyheter på Frälsningsarméns Nyhetsrum.
Alla julgrytskompanjoner och sponsorer får till sitt bruk ett banner ”Julgrytan tackar”, med hjälp av vilken man kan visa andra att man är en julgrytssponsor. Man kan använda banneret t.ex. på sina egna webbsidor eller som en e-mail underskrift.
Namnen på kompanjonerna och sponsorerna (också doneringssättet) publiceras på Joulupata.fi-sidorna och på Joulupata (Julgrytan) och Frälsningsarméns facebook-sidor.
I julgrytans kommunikation i sociala medier används hashtags #Julgrytan, #förhemlandetshjälp, #julgrytsvakt, #julgrytsinsamling, #Frälsningsarmén, #frivilligarbete.
Inför goda värden
Vi önskar från våra samarbetspartners
- Kompanjonskap gällande värden och samhällsansvarig vilja att hjälpa de sämre lottade
- Ansvarsfullt agerande och ledarskap på den egna arbetsplatsen och i det omgivande samhället
- Mod och fördomsfrihet att kasta sig in i nya idéer!
Frälsningsarmén samarbetar inte med företag som får sin huvudsakliga inkomst från följande: alkohol, hasardspel, tobak, vuxenunderhållning, beväpnad verksamhet eller vapenindustri, eller som bedriver oetisk, korrupterad eller exploaterande verksamhet, eller som bryter mot internationella miljölagar eller -förordningar.
Många former av samarbete
Pro bono-kampanjer med marknadsföringsbyrån Make it Simple
Marknadsföringsbyrån Make it Simple har varit en viktig samarbetspartner redan sedan året 2016. Make it Simple har planerat och genomfört de fem senaste julgrytsinsamlingarnas marknadskommunikations kreativa lösningar. Alla gemensamma kampanjer har varit mycket synliga i median genom reklamfilmer, utomhusreklam och digital annonsering. Make it Simple har gjort allt arbete pro bono- alltså helt gratis. Reklamkampanjerna har fått många pris och de har lovordnats också internationellt.
Abloy pitää joulupatalahjoitukset turvassa
Voit huoletta jättää lahjoituksesi Pelastusarmeijan joulupatoihin. Abloy varmistaa, että lahjoituksesi säilyy turvassa. Jouluna 2021 Abloy lahjoitti 200 ABLOY-riippulukkoa joulupatoihin.
ABLOY-lukko on keksintö, jonka idea ulottuu yli 110 vuoden päähän, ja on yksi Suomen arvostetuimmista. Abloylla on kunnia olla mukana tekemässä hyvää.
Joulupatoja kirjakaupoissa
Myös tänä vuonna on mahdollista bongata pieniä joulupatoja Suomalaisissa Kirjakaupoissa kautta maan.
"Haluamme tuoda elämyksiä ja sisältöä jokaisen ihmisen elämään ja uskomme asiakkaidemmekin sitä haluavan. Nyt olemme iloisia, että voimme tukea Pelastusarmeijan arvokasta ja perinteikästä työtä kotimaan vähävaraisten auttamiseksi. Tänä vuonna moni tarvitsee apua enemmän kuin koskaan. Autetaan yhdessä", toteaa Suomalaisen Kirjakaupan toimitusjohtaja Minna Kokka.
Julgrytans egen yllesocka
Julgrytan och Helsingin Villasukkatehdas har i samarbete utvecklat julgrytans egen yllesocka. Genom att köpa ett par yllesockor gör du något gott, eftersom inkomsterna från sockornas försäljning doneras till julgrytan. Med de insamlade medlen hjälper Frälsningsarmén inhemska mindre bemedlade.
SOK mukana Joulupata-keräyksessä!
S-ryhmä on jo kolme kertaa ollut mukana mahdollistamassa joulupata-avustusten toteutuksen. Joulupatoja löytyy myös monien kauppojen yhteydessä.
Yrityksiä joulupatavahteina
Dun & Bradstreet on ollut vahtivuoroissa useasti ja Joulupata-kautta odotetaan innolla!